Only two weeks to go! - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Felicia Franken - WaarBenJij.nu Only two weeks to go! - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Felicia Franken - WaarBenJij.nu

Only two weeks to go!

Door: Felicia Franken

Blijf op de hoogte en volg Felicia

19 Januari 2013 | Nederland, Maarssen

Over twee weken is het dan eindelijk zo ver. Zaterdag morgen 2 februari vertrek ik samen met mijn ouders richting Londen. Via Calais met de boot naar Dover en vanuit daar nog eventjes rijden naar Londen. Zaterdag en zondag nog met m’n ouders, maar daarna zal ik er toch echt aan moeten geloven; zes maanden ‘alleen’ in Londen.

Nadat ik had gesolliciteerd bij school voor een stage plek bij het Thistle Marble Arch Hotel, kreeg ik al snel een reactie van het hotel voor een Skype interview. Erg spannend natuurlijk, maar het interview verliep soepel en ik kreeg de volgende dag al te horen dat ik was aangenomen! Verschillende formulieren invullen volgde, en uiteindelijk dan ook het definitieve contract. Wat een opluchting dat het allemaal geregeld was.

De afgelopen twee maanden ben ik mij dan ook steeds meer gaan voorbereiden op de stage. Informatie over Londen, het hotel, beurs aanvragen, spulletjes verzamelen voor op de kamer en een online programma van het hotel om mezelf goed voor te bereiden op het werk in een Thistle hotel. Door de kleine dingetjes als tandpasta en shampoo kopen, werd het besef toch wel steeds groter dat ik echt zes maanden naar Londen zal gaan.

Ik zal van 4 februari tot 4 augustus stage gaan lopen bij het Thistle Marble Arch Hotel in het centrum van Londen. Het ligt naast Oxford Street dus ik zal lekker kunnen winkelen! De afdeling waarop ik zal gaan werken is bij de Front Office (receptie), en dan voornamelijk in- en uitchecken.

Het verblijf is allemaal geregeld, en ik zal dan ook een kamer krijgen op een vleugel in het hotel. Een gedeelde badkamer en woonkamer, en verder deel ik mijn slaapkamer met 1 iemand. Ik krijg drie maaltijden per dag, dus hoef ik gelukkig niet zelf te koken!

Ik heb er erg veel zin in, maar vind het toch best spannend. Gelukkig is er Skype, Facebook, Twitter, Whatsapp en dit blog om toch nog contact te hebben met iedereen in Nederland (ik zal dan ook mijn huidige nummer houden en op dit nummer ben ik bereikbaar via Whatsapp)!

Mijn volgende berichtje zal zijn vanuit Londen. Hopelijk vinden jullie het leuk om mijn verhalen te lezen! Voor degene die een bericht willen ontvangen als ik een nieuw bericht heb gepost, kunnen zich aanmelden bij de mailinglijst!

Bye bye.

P.S. De site van het hotel voor degene die wilt weten waar ik terecht zal komen is:
http://www.thistle.com/en/hotels/united_kingdom/london/thistle_marble_arch/index.html

  • 19 Januari 2013 - 21:47

    Evelien:

    Heey Felicia,

    Wat spannend zeg!! Ik zal je verhalen zeker gaan volgen!
    Ik ga de week van 4 februari een week met school naar Londen!

    Liefs,
    Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felicia

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3279

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Stage in Londen

Landen bezocht: