Arrived #london ! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu Arrived #london ! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu

Arrived #london !

Door: Felicia Franken

Blijf op de hoogte en volg Felicia

03 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Daar ben ik dan!

Gisterochtend om zeven uur vertrokken met m’n ouders richting Calais. De auto vol geladen met vier koffers en nog wat kleine tasjes. Eerst even afscheid genomen van Lorenzo en toen rijden maar. Op de boot vanaf Calais lekker rustig aan gedaan en na ongeveer anderhalf uur aangekomen in Dover, Engeland. Hier vandaan zou het nog anderhalf uur rijden zijn naar het hotel. Doordat de navigatie een binnendoor weg aan gaf, hebben we er een uur langer over gedaan. Wel leuk door de voorwijken van Londen, dus weer eens wat anders gezien dan de ‘luxe’ van de stad!

Rond vier uur zijn we aangekomen bij het hotel van m’n stage. Ik ben heel vriendelijk ontvangen en heb meteen de sleutel van de kamer gehad. Toen ik hier binnen kwam met m’n ouders en 4 koffers schrok ik best. M’n kamergenootje was niet aanwezig maar ik zag dat ze maar 1 koffer mee had. Schaam, schaam, schaam met mijn 4 koffers… Gelukkig zijn er drie kasten aanwezig en kon ik dus al m’n kleren kwijt. Nadat ik alle spullen redelijk netjes had neergelegd, ben ik met m’n ouders naar hun hotel gegaan.

Nadat we de overnachtingsspullen hadden neergelegd, zijn we met de metro naar Piccadilly Circus gegaan. Vanuit hier zijn we gaan lopen naar Leicester Squere. Hier hebben we onverwachts kaartjes gekocht voor de musical ‘We Will Rock You’ voor de avond! Daarna hebben we een biertje gedronken in een Engelse Pub en pizza gegeten bij de Pizza Hut. In de avond genoten van de voorstelling in het Dominion Theatre met goeie zangers en zangeressen.

Vanochtend ben ik samen met m’n ouders naar de wijk Notting Hill gelopen (de wijk uit de gelijknamige film met Hugh Grant). Hier een tijdje rondgelopen en lekker warme chocolade melk gedronken met een gebakje. Daarna weer terug gelopen naar het hotel en met de auto naar mij stage hotel gereden. Afscheid genomen van ze, wat best moeilijk was, en toen in m’n eentje naar mijn slaapkamer gegaan. Nu was m’n kamergenootje er wel. Een heel aardig Nederlands meisje dus dat gaat helemaal goed komen!

Vanmiddag meteen met m’n kamergenootje en nog 3 andere nieuwe Nederlandse studenten uit het hotel de stad in gegaan. Via Hyde Park naar het Buckingham Palace, en toen weer terug via Oxford Street om even wat dingetjes voor de kamer te kopen.

Morgen begin ik samen met de andere studenten aan 2 introductie weken. Morgenochtend om 8.45 moet ik me melden om de rest van de dag informatie te krijgen over het hotel en alle verschillende afdelingen. Verder zal ik deze week, als het goed is, een online cursus doen die ik thuis al heb gemaakt. Wat ik dan dus moet doen is maar even afwachten!

Ik heb heel erg veel zin in deze zes maanden. Het zal soms best moeilijk worden, maar ik heb het volste vertrouwen dat het allemaal goed zal komen!

Voor de gene die misschien af en toe een kaartje willen sturen (wat ik best leuk zou vinden ha ha), is het adres:

Thistle Marble Arch Hotel
Floor 5, Room 51
Student Felicia Franken
Bryanston Street
W1H 7EH London
United Kingdom

En als je een kaartje heb gestuurd, zou je dit dan even kunnen zeggen? Dan kan ik kijken of ik het binnen krijg en anders kan ik vragen voor een andere benaming van mijn kamer of dergelijke als post adres.

Ik zal proberen om wat foto’s erop te zetten, al is de WI-FI hier niet heel snel dus of het lukt is nog even de vraag.

Bye bye!

  • 03 Februari 2013 - 23:39

    Martine:

    Super leuk om te lezen en het klinkt alsof dit 6 toffe maanden gaan worden voor je mop!
    Wel knap van je kamergenootje om 6 maanden in 1 koffer te proppen, wij vonden 8 dagen (zomerkleding) al lastig haha!
    Geniet ervan meid!
    Xxxxxxxx

  • 04 Februari 2013 - 09:23

    Saskia:

    Leuk verslag al hoor. Gaat helemaal goedkomen met jou daar in het Londense!
    Ga je volgen, helemaal leuk! Mooi hotel ook trouwens!

    Dikke knuffel van je buurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felicia

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 3276

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Stage in Londen

Landen bezocht: