First week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu First week! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu

First week!

Door: Felicia Franken

Blijf op de hoogte en volg Felicia

11 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

First week.

De eerste week zit er alweer op!

Afgelopen maandag moest ik samen met de vijf andere nieuwe receptionisten (allemaal Nederlands) om 9 uur netjes in pak beneden verzamelen. Samen met een manager zijn we naar een vergaderruimte gegaan waar we tot 5 uur alleen maar informatie hebben gekregen over het hotel en de werknemers…. Tussendoor zijn we naar de manager meeting geweest en de shift wisseling om 3 uur. Hier zijn we allemaal gecontroleerd of we er wel goed uit zagen. Goed uitzien betekend hier; net pak, blouse gestreken (ook als je je colbertje niet aan hebt, dus niet alleen het gedeelte wat je ziet), haar uit je gezicht, nagels mooi gemanicuurd, 1 paar oorbellen, verplicht make-up maar niet te veel, 15 denier panty en dan glimmende hakken met minimaal 2 centimeter hoge hak. We zijn dus echt door de vleeskeuring gehaald!

Dinsdag hebben we in de ochtend een toets gekregen over de informatie van de dag ervoor, waarvoor je minimaal 80% moest halen. Daarna hebben we cursussen gedaan op internet (e-learning) waarvan ik bijna alles thuis al had gemaakt. Na twee uur de laatste cursusessen te maken, was ik dan ook al klaar. Ik ben toen naar het conciërge desk gegaan en heb hier een paar uurtjes meegekeken.

Woensdag heb ik in m’n eentje van 9 tot 5 in de cloakroom gestaan. Dit is de garderobe voor grote evenementen. Aangezien de gasten binnen een uur aanwezig waren, had ik na tien uur niks meer te doen. Ik had een hele dikke map meegekregen met informatie over het hotel en dingen als hygiëne. Ik moest deze lezen en dan ondertekenen. Verder heb ik heel veel servetten gevouwen (maar dan ook echt heel veel) en weer een toets gemaakt over het hotel… Een niet zo leuk dagje werk dus! Gelukkig had ik in de avond afgesproken met m’n klasgenootje en vriendinnetje Michelle die ook in Londen stage loopt. We hadden afgesproken bij Piccadilly Circus en zijn vanuit hier naar een Italiaans restaurant gelopen. Heerlijke spaghetti met garnalen gegeten en daarna bij een ander tentje een frozen yoghurt gehaald. Alsnog een goede afsluiter van de dag!

Donderdag weer het zelfde verhaaltje. Ik moest gelukkig pas om 5 uur beginnen, dus ik kon lekker uitslapen! Daarna voor het eerst in mijn leven hardgelopen en dat in het zonnetje in hartje Londen, Hyde Park! Heerlijk en dat zal ik zeker nog vaker doen. De rest van de middag lekker rustig aangedaan en om vijf uur weer in pak en al aanwezig op de werkvloer. Gelukkig stond ik deze avond met m’n kamergenootje bij de garderobe. Helaas ging de tijd weer heel sloom met servetten vouwen en papieren ondertekenen. Tegen de tijd dat we in bed lagen was het alweer 2 uur!

Helaas ging de wekker vrijdag alweer kwart voor 8! Weer een dagje gewerkt van negen tot vijf maar deze keer bij het conciërge en Luggage desk! Bij het conciërge desk komen gasten voor reserveringen van restaurants, musicals, attracties in Londen maar ook voor de weg. Allerlei verschillende vragen dus! Aangezien ik nog bijna niks weet, heb ik vooral meegekeken en meegeluisterd (en ondertussen ook wat vragen voor mezelf gevraagd zoals waar we uit moeten gaan of hoe ik voetbalkaartjes kan regelen!). Verder heb ik even bij het Luggage desk gestaan aan de andere kant van de hal. Hier brengen gasten hun bagage om naar de kamer te brengen of als ze al uit gecheckt zijn maar hun bagage de dag nog wel in het hotel willen laten staan. Hier werken allebei leuke mensen dus heb dan ook genoeg gelachen! In de avond zijn we met een hele grote groep naar club ‘Carbon’ geweest. Deze club ligt naast het hotel en veel medewerkers gaan hier dan ook vaak heen. Een hele leuke avond gehad en veel nieuwe mensen ontmoet!

Zaterdagochtend ben ik samen met twee meiden van hier eerst naar de bank gegaan om een bank account te openen. Gelukkig was dit zo geregeld! Vanuit hier ben ik meteen door gegaan naar Piccadilly Circus waar ik had afgesproken met klasgenootjes Michelle en Lisanne. Eerst lekker geluncht en toen uitgebreid wezen shoppen bij Abercrombie&Fitch en Hollister. Ondertussen dus ook leuke mannen gekeken (zie foto)! Ook zijn we naar de M&M store geweest dus genoeg chocolade gezien! Daarna is Lisanne naar haar eigen hotel gegaan en ben ik lekker uit eten geweest met Michelle. Daarna zijn we met z’n tweeën en ook een nieuwe meisje uit mijn hotel naar de bioscoop geweest, naar de film ‘I give it a year’. Een hele leuke film en in een super bioscoop. Echt van die stoelen die je in een thuis bioscoop verwacht dus lekker achteruit kunnen liggen!

Gisteren ben ik samen met m’n klasgenootje Rick de stad wezen verkennen. Eerst de Big Ben en Westminister Abbey gezien en toen door naar Traveler Squere. Gister was het Chinees Nieuwjaar dus overal erg druk en veel Chinese bezienswaardigheden. Daarna hebben we een tijdje rondgelopen in de National Gallery waar veel verschillende schilderijen hangen. Vanuit hier de buurt Soho in gelopen en naar een Engelse pub gegaan voor een lekker biertje! Daarna gegeten bij de pizza hut en weer terug naar Chinatown. Ik had hier afgesproken met twee nieuwe collegaatjes/studenten van mijn hotel. We zijn met z’n vieren in een Nederlandse kroeg belangd dus een leuk avondje met Nederlandse muziek gehad. Leuk dagje dus!

Vandaag weer een ochtendje informatie gekregen en verder achter de computer profielen van gasten ge-updatet. Niet heel boeiend dus.

Vanaf morgen zal ik twee weken lang met iemand van de receptie meelopen om te kijken hoe het allemaal in z’n gang gaat. Ik hoop dat dit wat leuker gaat worden dan afgelopen week.

Ik zal weer wat foto’s plaatsen!

Bye bye.

  • 11 Februari 2013 - 20:44

    Evelien:

    Hey Felicia,

    Leuk om je verslag te lezen! Dat klinkt als een strenge vleeskeuring!
    Ik hoop dat je aankomende week wat minder met je neus in de papieren hoeft te zitten!

    Trouwens ik was afgelopen week naar The Lion King dat is een echte aanrader hoor! Wel zeg ik gelijk neem de metro Waterloo. Ik heb 's avonds half Londen afgelopen om weer terug bij mijn hostel te komen. ;-)

    Geniet van de week die je te wachten staat!

    Liefs,
    Evelien

  • 11 Februari 2013 - 22:49

    Bianca :



    Je kan altijd nog schrijver worden als de hospitality het niet is....
    Leuk verslag hoor ga zo door!x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felicia

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 3282

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Stage in Londen

Landen bezocht: