First month already - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu First month already - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu

First month already

Door: Felicia Franken

Blijf op de hoogte en volg Felicia

03 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De eerste maand zit er alweer op. Eerlijk gezegd is het heel snel gegaan. De eerste twee weken heb ik erg moeten wennen aan de nieuwe situatie en had ik dan ook best heimwee. Nu zijn we alweer vier weken verder en voel ik mij steeds meer ‘thuis’ en hoef ik ‘nog maar’ vijf maanden!

Na de eerste week allemaal informatie te hebben gekregen, heb ik daarna twee weken mee gelopen met een meisje die hier al langer werkt, Krystina uit Tsjechië. De eerste paar dagen heb ik vooral meegekeken hoe zij (vooral) het uitchecken doet. Na een paar dagen kon ik het uitchecken alleen en dat gaat nu steeds beter. Verder heb ik helaas maar 1 late dienst gehad in deze twee weken dus inchecken kan ik nog niet heel goed (aangezien een late dienst drie uur begint en vanaf dan veel mensen komen inchecken). Daarnaast hebben we twee avonden in de Executive Lounge gezeten. Deze lounge is voor de ‘VIP’ mensen van het hotel. Deze twee avonden waren eigenlijk heel saai want we zaten alleen maar achter de computer terwijl Krystina dit ook voor het eerst deed dus mij niet veel kon uitleggen.

Afgelopen week heb ik de hele week in mijn eentje van negen tot vijf in het business center gezeten. Gasten komen hier voor de computer en om wat uit te printen. Helaas was het erg rustig dus heb ik weinig gasten gezien. Dat betekend dat ik alleen maar achter de computer heb gezeten en profielen van gasten heb geüpdatet en betalingen heb gedaan. Ik heb me best verveeld maar ondertussen veel informatie over activiteiten in Londen opgezocht!

In mijn vrije tijd vermaakt ik me uitstekend! In de tweede week ben ik onder andere op Valentijnsdag met Michelle naar de musical ‘Shrek’ geweest. Leuke musical en erg gelachen! In het tweede weekend kwamen op zondag mijn oom, tante en nichtje naar Londen. Ik ben in de avond naar hun hotel geweest en hier hebben we een lekker hapje gegeten. De dag erna zijn we met z’n vieren naar Harrods geweest. Onze ogen uit gekeken aan alle dure spullen en onder andere aan alle prachtige tassen. Hierna hebben we een drankje gedronken en bitterballen gegeten in de Nederlandse pub! In de avond lekker gegeten en toen ben ik nog even mee geweest naar de plaats waar hun hotel was. Bij dit hotel zit een super groot winkelcentrum. Ik heb mij dan ook nog wel even vermaakt met mijn nichtje Anne en ik ga hier zeker nog een keer heen! Hele leuke dag gehad met mijn familie! Verder ben ik vorige week een gezellig dagje weg geweest met Michelle. We zijn eerst met de bus naar de Tower Bridge gegaan (wat een ervaring boven in zo’n dubbeldekker bus….). We zijn in de brug geweest en vanaf hier had je een mooi uitzicht over de Thames. Daarna zijn we lekker wezen afternoon tea’en (high tea). Vanuit hier zijn we gaan lopen naar de St. Pauls Cathedral. Een prachtige kerk maar we konden maar een klein stukje naar binnen aangezien er een dienst was. Wel even een kaarsje aangestoken.

Verder zijn we met veel collega’s al een aantal keer wezen stappen in club ‘Carbon’ wat bijna naast het hotel ligt. Allemaal leuke avondjes alleen de drankjes zijn hier wel heel duur (dag salaris)….

Afgelopen week heb ik niet zoveel naast het werk gedaan. Keertje hardgelopen en paar winkels bekeken en verder lekker rustig aangedaan en veel filmpjes gekeken!

Gister en vandaag lekker weekend en ik heb nog twee dagen vrij! Vier dagen vrij, klinkt goed he?

Al met al begrijpen jullie wel dat ik mij best vermaak en dat ik de komende vijf maanden vast goed door zal komen! Ik heb hele leuke collega’s/mede studenten en daar ben ik wel erg blij mee.

Ik zal proberen weer wat foto’s erop te zetten.

Bye bye.

  • 03 Maart 2013 - 20:05

    Evelien:

    Heey Felicia,

    Je hebt weer een leuk verslag geschreven!
    Jammer dat je vaak saaie taakjes had. Ik hoop voor je dat die taakjes de komende weken anders gaan worden en dat je meer in contact komt met de gasten!

    Geniet van je aankomende vrije dagen!

    Liefs,
    Evelien

  • 03 Maart 2013 - 21:42

    Dennis:

    Hoi felicia. Mooi verhaal. Goed dat het al beter gaat. Leuk werk komt vast nog wel. In elk geval kun je je Engels verbeteren. X Dennis

  • 04 Maart 2013 - 14:20

    Jolanda:

    Hey Felicia,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik kan me helemaal voorstellen dat je je in die geweldige stad niet hoeft te vervelen. De leuke werkzaamheden in het hotel komen vanzelf wel. Het zal in het voorjaar ook wel drukker worden in het hotel! Geniet van je vrije dagen en super leuk om zo up to date te blijven!

    Groetjes Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felicia

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 3298

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Stage in Londen

Landen bezocht: