Long story. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu Long story. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Felicia Franken - WaarBenJij.nu

Long story.

Door: Felicia Franken

Blijf op de hoogte en volg Felicia

21 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Long story.

Dat is alweer even een tijdje geleden dat ik een verhaaltje geschreven heb! Ondertussen zit ik hier alweer bijna drie maanden. En echt, de tijd vliegt! Ik heb het zo naar mijn zin hier, ik wil nog lang niet weg! Om het een beetje kort te houden zal ik de hoogte punten vertellen.

Op het werk gaat alles goed. We hebben het erg druk, en er is dan ook genoeg te doen. Het is erg gezellig met iedereen maar er moet natuurlijk wel gewerkt worden. Het werk blijft hetzelfde met in- en uitchecken, maar gelukkig maakt het praten met de gasten het wat leuker. Zoveel verschillende redenen waarom mensen naar Londen komen. Business, shoppen, musical, huwelijksreis. Sinds april hebben we veel mensen vanuit Australië, Canada en Amerika. Erg leuk om met deze mensen te praten en hun verhalen te horen (vooral als ze uit een gedeelte komen waar ik op vakantie ben geweest in de US!).

In de eerste twee weken van maart ben ik onder andere naar Camden Town geweest. Dit is echt zo leuk! Overdekten markten met allemaal kleine hebben-dingetjes. Kleine kraampjes met heerlijk goedkoop eten en er hangt gewoon echt een leuke sfeer. Ondertussen ben ik hier nog een paar keer geweest! Verder ben ik met Michelle naar het British museum geweest. Niet heel bijzonder maar aangezien entree gratis is en het slecht weer was, toch leuk om even rond te lopen. 17 maart was het St. Patrick’s Day. Nog steeds geen idee wat het echt in houd, maar het komt neer op een landelijk feest van Ierland. Samen met Selma, Rick en Rianne zijn we naar O’neils gegaan wat een echte Ierse kroeg is. Erg leuk! Daarnaast zijn we met het werk wezen eten bij een Braziliaan in Soho, erg gezellig!

Vrijdag avond 29 maart heb ik met al m’n lieve collegaatjes mijn verjaardag gevierd in Carbon (de club in het hotel naast ons waar we bijna elke vrijdag te vinden zijn). Super leuk en om 12 uur een fles champagne gekregen van de club. Een top avond dus! Helaas moest ik zaterdag ochtend om 8 uur opstaan. Maar dat voor een hele goede reden!!!! Al in de tweede week van m’n stage heb ik samen met mama een verrassing geregeld. Ik heb een vliegtuigticket gekocht, en alleen mama wist het. Zaterdagochtend ben ik dus alleen op de bus gestapt naar Stansted Airport. Vanuit hier in 40 minuten gevlogen naar Schiphol waar mijn beste vriendinnetje Lobke mij op stond te wachten. Super om haar weer te zien! Ondertussen voelde ik de spanning steeds meer opkomen. Onderweg naar huis ging ik mij steeds meer inbeelden hoe iedereen zou reageren op mijn komst. Eenmaal voor de deur, hield ik het niet meer. Ik aan bellen maar niemand deed open. Mama zag me en die riep Lorenzo om de deur open te doen. Maar nee hoor, die bleef samen met papa en Jules in de tuin staan. Mama deed dus de deur open, snel een knuffel maar toen toch echt naar de tuin gerend. Super leuk om de gezichten van de drie mannen te zien. Ze hadden het echt niet zien aankomen. Helemaal blij! Natuurlijk had ik wat cadeautjes meegenomen voor m’n jarige broertje, maar ook wat voor m’n ouders. Daarna ben ik naar boven gegaan met Lobke, en gewacht tot er wat meer mensen beneden waren op visite. Na een uurtje dan toch naar beneden gegaan en wat was het leuk om iedereen weer te zien, en de reactie op iedereens gezicht. Een super leuke avond. Gezongen, gedanst en lekker frikadellen gegeten (wat had ik die gemist zeg)! Voor iedereen die een kaartje had gestuurd, bedankt! Heel leuk om te krijgen!

Zondag was het eerste paasdag. In de ochtend lekker uitgebreid ontbijt, gebruncht met de familie Franken en gegourmet met de familie van Rijnsoever. Heerlijk om weer lekker met m’n lieve kleine nichtje te spelen! Op maandag op verjaardag geweest bij m’n buurmeisje en daarna bij m’n nichtje, en in de avond gezellig met z’n vieren op de bank tv gekeken. Dinsdag met mama geluncht in Utrecht en rond een uurtje of 5 weer richting Schiphol. Super dagen gehad en heel leuk om iedereen weer gezien te hebben, maar eerlijk gezegd was ik ook wel weer blij om terug naar Londen te gaan!

Afgelopen twee weken weer van alles gedaan. Geshopt, lekker gegeten en rustig aan gedaan. Samen met Michelle en Rick naar Camden Town geweest en in de avond met Selma erbij heerlijk pannenkoeken gegeten bij Rick thuis! Afgelopen dinsdag was het dan eindelijk zo ver; naar de voetbal wedstrijd Arsenal – Everton met Rick! Wat een gave ervaring! Toen we aankwamen bij het Emirates Stadium bleek dat we soort van ‘vip’ kaartjes hadden. We mochten via een mooie ingang naar binnen, werden niet gecontroleerd en bijna iedereen liep in pak. Eenmaal in het stadium hadden we super mooie plekken en in de pauze kregen we gratis drank. Helaas was de eind stand 0-0 maar super leuk om mee te maken! Verder heb ik samen met Selma en Belle in de big bus tour gezeten. Wat een lol!

Afgelopen twee dagen is het hier super lekker weer. Vandaag ben ik samen met Leonie wezen kijken bij de London marathon. Hierna hebben we een fiets gehuurd en heerlijk wezen fietsen door Hyde park en Kensington Gardens. Heerlijk met dit weer! En leuk om weer eens te fietsen. Aan de andere kant wel lastig want je moet hier natuurlijk ook aan de andere kant fietsen… Dat was wel even wennen maar het is helemaal goed gekomen!

Vorige week heb ik nieuwe kamer gekregen voor mijzelf. Lekker twee bedden en een tv, heerlijk. Alleen hoorde ik gisteren dat ik waarschijnlijk weer terug moet verhuizen. We zullen zien!

Jullie begrijpen wel dat ik hier echt de tijd van m’n leven heb! Ik heb het zo leuk. Het werk is leuk, de mensen, de stad. ALLES!

Over drie weken komt m’n lieve familie! Wat kijk ik hier naar uit zeg!

Ik zou nog wel hele verhalen kunnen schrijven wat ik hier allemaal mee maak, maar het is al weer een te lang verhaal geworden! Ik zal er weer wat foto’s bij plaatsen!

Bye bye from a sunny London.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felicia

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 3295

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Stage in Londen

Landen bezocht: